Ve stykovaných kolejích dochází vlivem teplot ke změně velikosti stykové spáry, což způsobuje dynamické rázy od projíždějících železničních dvojkolí. Tyto rázy způsobují v krátkém časovém úseku značné a v delším časovém období nepřijatelné závady v geometrii koleje. Pro zajištění plynulosti jízdy je nutné, aby pojížděná hrana kolejnice byla co nejméně přerušovaná. Z důvodu zvyšování požadavků na komfort, bezpečnost jízdy a snížení nákladů na údržbu kolejí se kolejnice svařují do „nekonečných” pásů a tím vytvářejí bezstykovou kolej. Maximální kvality práce dosahujeme také díky nejmodernější technologií svařování kolejnic robotizovanou svářecí hlavou (metodou stykového odtavovacího svařování kolejnic).
Špickové vybavení, zkušenost a kvalita
Používání špičkového vybavení, zkušenost zaměstnanců, kvalita prací a zpracování dat při zřizování BK udělalo z naší firmy významného dodavatele prací při zhotovení, rekonstrukcích a opravách BK. Mezi naše největší zákazníky patří firmy Subterra a.s., GJW Praha spol. s r.o., Skanska a.s., Chládek a Tinťera Pardubice a.s., OHL ŽS a.s., Strabag Rail a.s. a další.
Nabízíme tyto práce:
- poradenství při zřizování BK v problematických oblastech (tunely, mosty, PJD, …)
- zjištění stávajícího stavu a vytvoření návrhu zřízení nové bezstykové koleje
- demontáž kolejí a výhybek
- montáž a pokládka nových součástí železničního svršku
- svaření kolejnic montážními sváry
- montáž zařízení proti putování kolejnic
- zřízení dovolené upínací teploty bezstykové koleje s použitím kluzných stoliček
- dosažení dovolené upínací teploty s použitím napínacího zařízení
- dosažení dovolené upínací teploty s použitím zařízení pro ohřev kolejnic
- provedení závěrných svárů
- zřízení BK s kontinuálním záznamem utahovacích momentů v jednotlivých uzlech upevnění
- zhotovení kompletní dokumentace bezstykové koleje
- údržbové práce (dotažení a výměna upevňovadel, …)
- prostorové zajištění BK